کد خبر 50591
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۸

حسن بیادی نايب رئيس شوراي شهر تهران در گفت‌و‌گويي با همشهری‌ماه به تشریح ماجرای چگونگی انتخاب شهردار تهران در شورای دوم پرداخته و پرده از نحوه انتخاب شهردار پیشین تهران برداشته است

به گزارش مشرق، بیادی كه روزگاری همراه احمدی نژاد بود اما در انتخابات ریاست جمهوری دهم به‌عنوان منتقد برخی سیاست های احمدی نژاد، به چهره مورد وثوق اصولگرایان منتقد همچون علی مطهری پیوست، با اشاره به اینكه احمدی نژاد رابط برخی طیف‌های حاضر در ائتلاف آبادگران بوده و از یك سال پیش از انتخابش، با او ارتباط داشته، در پاسخ به این پرسش كه آیا احمدی‌نژاد تنها گزینه بود، عنوان كرد: گزینه های دیگری هم بودند. بیش از همه به آقای دكتر نوریان كه ریاست سازمان هواشناسی كشور را برعهده داشتند، نگاه مثبت وجود داشت.

اكثرا با توجه به برنامه‌ای كه ارائه كرد دوست داشتند به او رای بدهند. وقتی همه متقاعد شدند ایشان گفت چون من معاون دوم سازمان جهانی هواشناسی هستم و برای معاون اولی خودم را آماده می كنم و تا به حال هیچ فردی در جمهوری اسلامی نتوانسته به این جایگاه در این سطح دست یابد، اجازه دهید تا تمركز من روی فعالیت در آن سازمان باشد و شورای شهر تهران، فرد دیگری را برای شهرداری انتخاب كند. بعد از وی آقای مهندس سعیدی كیا، دكتر دانش جعفری و آقای احمدی نژاد مطرح شدند.

البته ما بیش از 60گزینه را بررسی كرده بودیم.او در پاسخ به این پرسش كه هر سه گزینه های نهایی با برخی احزاب و گروه‌ها ارتباط داشتند و آیا فشار بیرونی برای انتخاب احمدی نژاد به‌عنوان شهردار تهران وجود داشت، گفت: همان طور كه گفتم از سوی احزاب فشارهایی وجود داشت اما ما توجه نمی كردیم.

آقایان سعیدی و توكلی از جمله افرادی بودند كه مدنظر بعضی از جریان‌ها قرار داشتند. آقای احمدی نژاد آخرین گزینه بود. هیچ كس راضی به انتخاب او نبود. ما دوستانه به عنوان بسیجی جلسه ای داشتیم با جانشین بسیج كه در آن زمان سردار احمدی مقدم بودند. ایشان دوستانه آقای احمدی نژاد را پیشنهاد دادند. این پیشنهاد روی نظر ما اثرگذار بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • داود ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۶
    0 1
    یرید الله لیطفؤا نورالله والله متم نوره و لو کره الکافرون تمام اصلاح طلبان و اصول گرایان دست به یک کرده اند احمدی نژاد و خدمات او را زمین بزنند ولی خدا قدر او را می داند؛ ولی منافقین و جاه طلبین و متکبرین آن را دوست ندارند.
  • يك خبرنگار ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۶
    0 0
    آقاي بيادي از اون چهره‌هاي چشم سفيد هستند. كار بيادي به جايي رسيده كه اينگونه در مورد احمدي‌نژاد سخن ميگه؟ آيا باني ائتلاف آبادگران كه آقاي بيادي رو كه به كفشداري هيئت سعيد حداد هم راهش نمي‌دادند، آورد و عضو شوراي شهر پايتخت كرد، غير از احمدي‌نژاد بود؟ آن وقت احمدي‌نژاد گزينه شوراي شهر براي شهرداري نبود؟ جالبه ادعاي تبليغاتي موسوي‌لاري و يونسي در مورد پرونده داشتن احمدي‌نژاد كه آن موقع براي تاثيرگذاري بر انتخاب شهردار تهران حالا داره از سوي حسن بيادي تكرار ميشه! آيا موفقيت‌هاي شوراي شهر دوم تهران مرهون خدمات فرد ديگري غير از احمدي‌نژاد هست؟ درسته كه الان گرفتار افسون مار خوش خط و خالي به نام آقاي ميم شده اما حقا و انصافا اينگونه نبايد تخريب بشه. اون هم توسط «گدا»هايي كه به لطف موفقيت‌هاي احمدي‌نژاد حالا «معتبر» شده‌اند و اعتبار خودشون رو پاي امثال قاليباف و محسن رضايي و هاشمي خرج كردند تا شايد غنائم بيشتري نصيبشان بشه.
  • حاجي گيرينوف ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۶
    0 0
    كاش دوستان كمي بر اعصاب خود مسلط باشند و اگر حرف يا برگي از تاريخ بر خلاف عقايد و علايق آنها بود ، اشخاص را متهم به نفاق و جاه طلبي نكنند. قابل توجه تمامي گروه‌هاي سياسي؛ اگر طالب رستگار در دنيا و آخرتيد، گوش‌هاي تان به دهان ولي فقيه باشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس